Żeby zdobyć uprawnienia na prowadzenie pojazdów, trzeba zapisać się na kurs szkoleniowy, po odbyciu jakiego przystępuje się do sprawdzianu. Po należytym zdaniu takiego egzaminu otrzymujemy dokument, który w dużej mierze jest pozwoleniem na poruszanie się po drogach określonym pojazdem.
Dowód ten to prawo jazdy. Kurs składa się tu z dwóch rodzajów nauki, która traktuje tak o teorii w aspekcie prowadzenia pojazdów, jak oraz późniejszej praktyce, innymi słowy tak zwanych „jazdach”. Hipoteza to zestaw testów z przykładowymi odpowiedziami, z których jedna, czy też parę ma prawo być zgodnych. Uczymy się ich na pamięć w oparciu o pewne wytyczne, takie jak chociażby klasyfikacja dróg, czy pierwszeństwo przejazdu. Poznajemy w owym czasie również znaki drogowe. Nauka jazdy o wymiarze praktycznym, to zajęcia na placu manewrowym, oraz późniejsze jazdy po mieście, w ruchu drogowym, co również dzieje się pod okiem instruktora – polecamy nauka jazdy warszawa. Ten towarzyszy nam w pojeździe za każdym razem, kiedy wyruszamy na miasto. Samochód taki posada właściwe oznaczenie w postaci litery „L” na niebieskim tle, jakie jest informacją dla kierowców o poruszaniu się po drodze samochodu, które prowadzi amatorski, przyszły kierowca. W trakcie takich jazd przewiduje się także pokonanie kosztowny z tak zwanym rondem, które to rozwiązanie nastręcza najwięcej kłopotów kursantom. Tu warto nadmienić, że instruktor, który towarzyszy nam podczas jazdy, ma zamontowany system blokowania, który może okazać się przydatny, w wypadku utraty panowania nad kierownicą.
Jeśli chodzi o testy teoretyczne, to wielokrotnie zmieniały się one na przestrzeni wielu lat i obecnie jedni definiują je jako trudniejsze, inni tudzież twierdzą odwrotnie. Przepisy jednak się nie zmieniają, czego nie można oznajmić o rosnącej nieustannie cenie za usługi. Istotne jest też to, że w wypadku „oblania” testów pożytecznych, przewidziane są kolejne jazdy, aż do skutku. Niemniej jednak za każdą poboczną godzinę powinniśmy dopłacić do „interesu”.